Program kształcenia
Plany zajęć
Regulamin Szkoły Doktorskiej
Ocena śródokresowa
Archiwalne:
Organizacja roku akademickiego 2020-21
Organizacja roku akademickiego 2021-22
Organizacja roku akademickiego 2022-23
Organizacja roku akademickiego 2023-24
Program kształcenia:
W Szkole obowiązuje system zajęć modułowo-semestralny. Kształcenie trwa 8 semestrów i kończy się złożeniem rozprawy doktorskiej. Łączna liczba godzin przewidzianych w programie kształcenia wynosi 530 godz., w tym:
- 230 godz. zajęć obowiązkowych,
- 120 godz. zajęć fakultatywnych,
- 180 godz. praktyk zawodowych.
Plan kształcenia w Szkole Doktorskiej obejmuje moduły zajęć m.in.:
- obowiązkowych – o charakterze ogólnym i specjalistycznym, realizowanych w grupach interdyscyplinarnych,
- fakultatywnych – pozwalających na kształtowanie swojej ścieżki kształcenia oraz uzupełnianie kompetencji merytorycznych w potrzebnym zakresie. Zajęcia fakultatywne realizowane mogą być w formie: wykładów monograficznych, przedmiotów (powiązanych monotematycznie cyklów wykładów wzajemnie uzupełniających się), udziału w Szkołach Naukowych organizowanych w rodzimych lub w innych ośrodkach naukowych w zakresie danej dyscypliny naukowej.
Praktyki zawodowe realizowane w Szkole Doktorskiej mają charakter naukowy i stanowią cenny element programu studiów doktoranckich wspierających internacjonalizację kształcenia oraz współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Praktyki zawodowe mogą być realizowane w formie:
- aktywnego udziału w konferencjach i warsztatach naukowych,
- aktywnego udziału w organizacji i prezentacji wyników badań na seminariach instytutowych,
- staży naukowych związanych z tematyką badawczą właściwą dla danej dyscypliny lub związane z tematyką rozprawy,
- udziału w projektach badawczych Instytutu rodzimego lub innych naukowych jednostek o tematyce związanej z daną dyscypliną.
Program kształcenia obowiązujący od roku akad. 2021-22:
Szczegółowy program kształcenia na rok akademicki 2021/22 zamieszczono w załączniku [Pobierz plik .pdf]
Organizacja roku akademickiego 2024/2025
w Szkole Doktorskiej „AgroBioTech PhD”
Rok akademicki 2024/2025 rozpocznie się 1 października 2024 roku i trwać będzie do 30 września 2025 roku.
Kształcenie będzie odbywać się w ramach semestrów:
- zimowego – trwającego od 1 października 2024 roku do 28 lutego 2025 roku
- letniego – trwającego od 17 marca do 30 września 2025 roku.
W roku akademickim 2024/2025 zajęcia programowe (przewidziane w programie kształcenia) odbywają się w następujących terminach:
Semestr |
Planowane zajęcia |
Data |
Zimowy (1, 3, 5, 7) |
Zajęcia programowe* |
01.10.2024 – 20.12.2024 |
Przerwa świąteczna (BOŻE NARODZENIE – NOWY ROK) |
23.12.2024 – 7.01.2025 |
|
Zajęcia programowe |
08.01.2025 – 21.02.2025 |
|
Czas na zaliczanie zajęć |
24.02.2025 – 28.02.2025 |
|
Przerwa semestralna |
10.03.2025 – 14.03.2025 |
|
Letni (2, 4, 6, 8) |
Zajęcia programowe |
17.03.2025 – 28.03.2025 |
Przerwa świąteczna (WIELKANOC) |
17.04,2025 – 23.04.2025 |
|
Zajęcia programowe |
24.04.2025 – 13.06.2025 |
|
Czas na zaliczanie zajęć |
17.06.2025 – 27.06.2025 |
|
Przerwa wakacyjna w zajęciach programowych |
28.06.2025 – 31.08.2025 |
|
Czas na zaliczanie zajęć |
1.09.2025 – 30.09.2025 |
Dni wolne:
1 listopada 2024 – (piątek) Dzień Wszystkich Świętych
11 listopada 2024 – (poniedziałek) Narodowe Święto Niepodległości
6 stycznia 2025 – (poniedziałek) Święto Trzech Króli
20-21.04.2025 – (niedziela-poniedziałek) Wielkanoc
1 maja 2025 – (czwartek) Święto Pracy
19 czerwca 2025 – (czwartek) Boże Ciało
*/ Inauguracja roku akademickiego w Szkole Doktorskiej planowana jest w okresie od 1 do 15 października 2024 r.
Plany zajęć:
Plan zajęć 2023-2024 Semestr 1 – zimowy [ pobierz plik .pdf ]
Plan zajęć 2023-2024 Semestr 3 – zimowy [ pobierz plik .pdf ]
Plan zajęć 2023-2024 Semestr 5 – zimowy [ pobierz plik .pdf ]
Plan zajęć 2023-2024 Semestr 7 – zimowy [ pobierz plik .pdf ]
PLAN ZAJĘĆ - sem 1 (zimowy), rok. akad. 2022/23
I rok kształcenia
Lp. | Przedmiot - temat | Data/godz.*/ | WYKŁADOWCA | Instytut realizujący przedmiot |
---|---|---|---|---|
1 | Szkolenie BHP oraz etyka i odpowiedzialność w badaniach naukowych - zoom platforma - (obie dyscypliny) | 21.12.2023 - 4 godz. (czwartek) 11-12 | mgr Marek Kierończyk - BHP | siedziba IBPRS-PIB, sala 321 |
2 | Etyka i odpowiedzialność w badaniach naukowych (obie dyscypliny) | 8.01.2023 (poniedziałek) - godz. 8-12 (3 godz.) | dr hab. Mariusz Maciejczak, prof. SGGW | SGGW |
12.01.2023 (piątek) - godz. 8-12 (3 godz.) | dr hab. Mariusz Maciejczak, prof. SGGW | SGGW | ||
3. | Autoprezentacja, komunikacja, relacje interdyscyplinarne | 09.01.2023, wtorek, godz. 10:15-12:00 (2 godz.) | prof. dr hab. Krystyna Krzyżanowska | SGGW |
zajęcia stacjonarne | 09.01.2023, wtorek, godz. 12:15-14:00 (2 godz.) | dr Ewa Jaska | SGGW | |
(obie dyscypliny) | 16.01.2023, wtorek, godz. 10:15-13:00 (3 godz.) | dr Ewa Jaska | SGGW | |
16.01.2023, wtorek, godz. 13:15-16:00 (3 godz.) | prof. dr hab. Krystyna Krzyżanowska | SGGW | ||
4. | 10.01.2024, godz. 9-11, Ms Teams (2 godz.) | prof. dr hab. Wacław Orczyk - IHAR-PIB | IHAR-PIB | |
Metodologia i współczesne kierunki badań w dyscyplinie (obie dyscypliny) | 11.01.2024, godz. 8-12, Ms Teams (4 godz.) | dr hab. Inż. Dariusz Mańkowski, prof. IHAR-PIB | IHAR-PIB | |
17.01.2024, środa, godz. 9-11, zoom platforma | prof. dr hab. inż. Grzegorz Żurek | IHAR-PIB | ||
23.01.2024, godz. 9-11, zoom platforma | dr hab. Krystian Marszałek, prof. IBPRS | IBPRS-PIB | ||
23.01.2024, godz. 9-11, zoom platforma | dr hab. Krystian Marszałek, prof. IBPRS | IHAR-PIB | ||
24.01.2024, godz. 9-11, zoom platforma | prof. dr hab. inż. Grzegorz Żurek | IHAR-PIB | ||
6.02.2023, godz. 8-10, zoom platforma | prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak | IBPRS-PIB | ||
5. | Zasady przygotowywania wniosków o projekty badawcze | 20.12.2023 - 8:00-10:00 (2,5 godz. dydaktyczne) (środa) | dr hab. Krystian Marszałek, prof. IBPRS | IBPRS-PIB |
zoom platforma | 5.12.2023, godz. 11:15:00 (5 godz.) | dr hab. Marek Kieliszek, prof. SGGW | SGGW | |
(obie dyscypliny) | 21.12. 2023 - 8:00-10:00 (2,5 godz. dydaktyczne) (czwartek) | dr hab. Krystian Marszałek, prof. IBPRS | IBPRS-PIB | |
6. | Seminarium doktoranckie I-II | 20.11.2023 (poniedziałek), godz. 8:00-9:30 | prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak | IBPRS-PIB |
(obie dyscypliny) | 27.11.2023 (poniedziałek), godz. 8:00-9:30 | prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak | IBPRS-PIB | |
04.12.2023 (poniedziałek), godz. 8:00-9:30 | prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak | IBPRS-PIB | ||
11.12.2023 (poniedziałek), godz. 8:00-9:30 | prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak | IBPRS-PIB | ||
15.01.2024 (poniedziałek), godz. 8:00-9:30 | prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak | IBPRS-PIB | ||
22.01.2024 (poniedziałek), godz. 8:00-9:30 | prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak | IBPRS-PIB | ||
29.01.2024 (poniedziałek), godz. 8:00-9:30 | prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak | IBPRS-PIB | ||
05.02.2024 (poniedziałek), godz. 8:9:30 | prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak | IBPRS-PIB | ||
7. | Praktyka zawodowa (obie dyscypliny) | 30 godz./semestr | - do ustalenia z promotorami | do uzgodnienia z promotorem |
*/ dopuszcza się ew. zmiany terminów i/lub godzin
Plan zajęć – semestr 3 (zimowy) 2023-24
1. Język nowożytny (angielski) - 30 godz. | ||||
---|---|---|---|---|
Lp. | PRZEDMIOTY | Data / godz. | WYKŁADOWCA | Jednostka |
1 | Język nowożytny (angielski) - 30 godz. | 29.11.2023, godz. 8:15-10:30 | mgr Dariusz Kętla | SGGW |
6.12.2023, godz. 8:15-10:30 | ||||
13.12.2023, godz. 8:15-10:30 | ||||
3.01.2024, godz. 8:15-10:30 | ||||
10.01.2024, godz. 8:15-10:30 | ||||
17.01.2024, godz. 8:15-10:30 | ||||
24.01.2024, godz. 8:15-10:30 | ||||
31.01.2024, godz. 8:15-10:30 | ||||
7.02.2024, godz. 8:15-10:30 | ||||
21.02.2023, godz. 8:15-10:30 | ||||
2 | Wielowymiarowa analiza danych i metody uczenia maszynowego (15 godz. sem 3) - zajęcia fakultatywne - grupa B - obie dyscypliny | 23.11.2023 (czwartek), godz. 8:15 -10:30 | dr hab. inż. Dariusz R. Mańkowski prof. IHAR-PIB | IHAR-PIB |
7.12.2023 (czwartek), godz. 8:15 -10:30 | ||||
14.12.2023 (czwartek), godz. 8:15 -10:30 | ||||
21.12.2023 (czwartek), godz. 8:15 -10:30 | ||||
4.01.2023 (czwartek), godz. 8:15 -10:30 | ||||
Zajęcia fakultatywne - Grupa B - obie dyscypliny (15 godz.) - sem 3, 5, 7 : | ||||
3 | Inżynieria genetyczna w żywności i rolnictwie - współczesne problemy / Zywność GMO a żywność konwencjonalna i ekologiczna - aktualne trendy i problemy | 29.11.2023 11-13:15 (środa) | dr inż. Maciej Kluz | AEH w Warszawie |
30.11.2023 10-12:15 (czwartek) | ||||
20.12.2023 - 11-13:15 (środa) | ||||
21.12. 2022 - 10-12:15 (czwartek) | ||||
22.12.2023 godz. 9-11 (piątek) | ||||
Zajęcia fakultatywne - Grupa A: dyscyplina technologia żywności i żywienia (15 godz.): | ||||
4 | Przedmiot: Mikrobiologia w przetwórstwie żywności - pro i prebiotyki | reakizacja - styczeń 2024 r. | dr inż. Maciej Kluz | AEH w Warszawie |
Zajęcia fakultatywne - Grupa A: dyscyplina ROLNICTWO I OGRODNICTWO (15 godz.) | ||||
5 | Przedmiot 1 : Uprawa roślin ogrodniczych (łącznie 10 godz.) | 9.01.2024 - wtorek godz. 9-11 | Dr Zbigniew Anyszka IO-PIB | IO-PIB |
16.01.2024 - wtorek godz. 9-11 | ||||
23.01.2024 - 2torek godz. 9-11 | ||||
30.01.2024 - wtorek godz. 9-11 | ||||
6.02.2024 wtorek godz. 9-11 | ||||
6 | Przedmiot nr 2 (łącznie 5 godzin) | reakizacja - styczeń / luty 2024 r. | ||
7 | Seminarium doktoranckie I-II (tylko dla Doktorantów II roku - obie dyscypliny) | 12.12.2023 r - 9:00-11:15 (3 godz.) | prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak | IBPRS-PIB |
19.12.2023 r. - 9:00-11:15 | IBPRS-PIB | |||
11.01.2024 godz. 8-10:30 | IBPRS-PIB | |||
18.01.2024 godz.8-10:30 | IBPRS-PIB | |||
25.01.2024 godz.8-10:30 | IBPRS-PIB | |||
8 | Praktyka zawodowa | 30 godz./semestr | do ustalenia z promotorami |
*/ dopuszcza się ew. zmiany terminów i/lub godzin
PLAN ZAJĘĆ - sem 5 (zimowy), rok. akad. 2023/24
III rok kształcenia
PLAN ZAJĘĆ - sem 5 (zimowy), rok. akad. 2023/24 | ||||
---|---|---|---|---|
III rok kształcenia | ||||
Lp. | PRZEDMIOTY | Data/godz. | WYKŁADOWCA | Instytut |
1 | Zajęcia fakultatywne - grupa A - dyscyplina ROLNICTWO I OGRODNICTWO | Dr Zbigniew Anyszka | IO-PIB | |
9.01.2024 - wtorek godz. 9-11 | ||||
Przedmiot nr 1 - Uprawa roślin ogrodniczych (łącznie 10 godz.) | 16.01.2024 - wtorek godz. 9-11 | |||
23.01.2024 - 2torek godz. 9-11 | ||||
30.01.2024 - wtorek godz. 9-11 | ||||
6.02.2024 wtorek godz. 9-11 | ||||
Przedmiot nr 2 - łącznie 5 godzin | realizacja - styczeń 2024 r. | IO-PIB | ||
2 | Zajęcia fakultatywne - grupa A - dyscyplina TECHNOLOGIA ŻYWNOŚCI I ŻYWIENIE CZŁOWIEKA | dr inż. Maciej Kluz | AEH w Warszawie | |
Przedmiot: Mikrobiologia w przetwórstwie żywności - pro i prebiotyki (15 godz.) | realizacja - styczeń 2024 r. | |||
3 | Zajęcia fakultatywne - grupa B - obie dyscypliny | |||
Przedmiot - Inżynieria genetyczna w żywności i rolnictwie - współczesne problemy / Zywność GMO a żywność konwencjonalna i ekologiczna - aktualne trendy i problemy (15 godz.) | 29.11.2023 11-13:15 (środa) | dr inż. Maciej Kluz | AEH w Warszawie | |
30.11.2023 10-12:15 (czwartek) | ||||
20.12.2023 - 11-13:15 (środa) | ||||
21.12. 2022 - 10-12:15 (czwartek) | ||||
22.12.2023 godz. 9-11 (piątek) | ||||
4 | Seminarium doktoranckie III-IV (obie dyscypliny) | 18.12.2023 godz. 8-10:15 poniedziałek | prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak | IBPRS-PIB |
19.01.2024 godz. 8-10:15 piątek | IBPRS-PIB | |||
26.01.2024 godz. 8-10:15 piątek | IBPRS-PIB | |||
31.01.2024 godz. 8-10:15 środa | IBPRS-PIB | |||
7.02.2024 godz. 801-:15 środa | IBPRS-PIB | |||
5 | Praktyka zawodowa | 30 godz./semestr | - do ustalenia z promotorami |
*/ dopuszcza się ew. zmiany terminów i/lub godzin
PLAN ZAJĘĆ - sem 7 (zimowy), rok. akad. 2023/24
IV rok kształcenia
Lp. | Przedmiot - temat | Data/godz. | WYKŁADOWCA | Instytut |
---|---|---|---|---|
Zajęcia fakultatywne - Grupa B - obie dyscypliny (15 godz.) - sem 3, 5, 7 : | ||||
1 | Inżynieria genetyczna w żywności i rolnictwie - współczesne problemy / Zywność GMO a żywność konwencjonalna i ekologiczna - aktualne trendy i problemy | 29.11.2023 11-13:15 (środa) | dr inż. Maciej Kluz | AEH w Warszawie |
30.11.2023 10-12:15 (czwartek) | ||||
20.12.2023 - 11-13:15 (środa) | ||||
21.12. 2022 - 10-12:15 (czwartek) | ||||
22.12.2023 godz. 9-11 (piątek) | ||||
Zajęcia fakultatywne - Grupa A: dyscyplina technologia żywności i żywienia (15 godz.) - sem. 3, 5, 7: | ||||
2 | Przedmiot: Mikrobiologia w przetwórstwie żywności - pro i prebiotyki | reakizacja - styczeń 2024 r. | dr inż. Maciej Kluz | AEH w Warszawie |
Zajęcia fakultatywne - Grupa A: dyscyplina ROLNICTWO I OGRODNICTWO (15 godz.) | ||||
3 | Przedmiot nr 1 : Uprawa roślin ogrodniczych (łącznie 10 godz.) | 9.01.2024 - wtorek godz. 9-11 | Dr Zbigniew Anyszka IO-PIB | IO-PIB |
16.01.2024 - wtorek godz. 9-11 | ||||
23.01.2024 - 2torek godz. 9-11 | ||||
30.01.2024 - wtorek godz. 9-11 | ||||
6.02.2024 wtorek godz. 9-11 | ||||
4 | Przedmiot nr 2 - łącznie 5 godzin | reakizacja - styczeń / luty 2024 r. | ||
5 | Seminarium doktoranckie III-IV (obie dyscypliny) | 15.12.2023 godz. 8-10:15 | prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak | IBPRS-PIB |
12.01.2024 godz. 8-10:15 | IBPRS-PIB | |||
18.01.2024 godz. 10-12:30 | IBPRS-PIB | |||
25.01.2024 godz. 10:30 - 12:30 | IBPRS-PIB | |||
1.02.2024 godz. 8-10:15 | IBPRS-PIB | |||
6 | Praktyka zawodowa | 30 godz./semestr | - do ustalenia z promotorami |
*/ dopuszcza się ew. zmiany terminów i/lub godzin
Archiwalne [ link do archiwum ]
Regulamin Szkoły Doktorskiej „AgroBioTech PhD”
obowiązujący od roku akademickiego 2021-22
Organizacja roku akademickiego 2023/2024
w Szkole Doktorskiej „AgroBioTech PhD”
Rok akademicki 2023/2024 rozpocznie się 9 października 2023 roku i trwać będzie do 30 września 2024 roku.
Kształcenie będzie odbywać się w ramach semestrów:
- zimowego – trwającego od 9 października 2023 roku do 29 lutego 2024 roku
- letniego – trwającego od 18 marca do 30 września 2024 roku.
W roku akademickim 2023/2024 zajęcia programowe (przewidziane w programie kształcenia) odbywają się w następujących terminach:
Semestr | Planowane zajęcia | Data |
Zimowy (1, 3, 5, 7) |
Zajęcia programowe | 9.10.2023 – 22.12.2023 |
Przerwa świąteczna (BOŻE NARODZENIE – NOWY ROK) |
23.12.2023 – 7.01.2023 | |
Zajęcia programowe | 08.01.2024 – 21.02.2024 | |
Czas na zaliczanie zajęć | 22.02.2024 – 29.02.2024 | |
11.03.2024 – 15.03.2024 | ||
Letni (2, 4, 6, 8) |
Zajęcia programowe | 18.03.2024 – 28.03.2024 |
Przerwa świąteczna (WIELKANOC) | 29.03.2024 – 01.04.2024 | |
Zajęcia programowe | 02.04.2024 – 28.04.2024 | |
Dni wolne od zajęć | 29.04.2024 – 5.05.2024 | |
Zajęcia programowe | 6.05.2024 – 15.06.2024 | |
Dzień wolny od zajęć (BOŻE CIAŁO) | 30.05.2024 | |
Czas na zaliczanie zajęć | 17.06.2024 – 28.06.2024 | |
Przerwa wakacyjna w zajęciach programowych | 1.07.2024 – 31.08.2024 | |
Czas na zaliczanie zajęć | 1.09.2024 – 30.09.2024 |
Inauguracja roku akademickiego w Szkole Doktorskiej planowana jest w dniu 9 października 2023 r. (Uwaga, data inauguracji może ulec zmianie).
Organizacja roku akademickiego 2022/2023
w Szkole Doktorskiej „AgroBioTech PhD”
Rok akademicki 2022/2023 rozpoczyna się 3 października 2022 roku i trwa do 30 września 2023 roku. Dzieli się na dwa semestry:
- zimowy – od 3 października 2022 roku do 28 lutego 2023 roku
- letni – od 13 marca do 30 września 2023 roku.
W roku akademickim 2022/2023 zajęcia programowe (przewidziane w programie kształcenia) odbywają się w następujących terminach:
Semestr | Data | |
Inauguracja roku akademickiego w SD | 17 października 2022 r. | |
Zimowy (1, 3, 5) |
Zajęcia programowe | 17.10.2022 – 21.12.2022 |
Przerwa świąteczna (BOŻE NARODZENIE – NOWY ROK) |
22.12.2022 – 8.01.2023 | |
Zajęcia programowe | 9.01.2023 – 28.02.2023 | |
Czas na zaliczanie zajęć | 20.02.2023 – 28.02.2023 | |
3.03.2023 – 10.03.2023 | ||
Letni (2, 4, 6) |
Zajęcia programowe | 13.03.2023 – 5.04.2023 |
Przerwa świąteczna (WIELKANOC) | 6.04.2023 – 14.04.2023 | |
Zajęcia programowe | 17.04.2023 – 28.04.2023 | |
Dni wolne od zajęć | 2-5.05.2023 | |
Zajęcia programowe | 8.05.2023 – 7.06.2023 | |
Dzień wolny od zajęć (BOŻE CIAŁO) | 8.06.2023 | |
Czas na zaliczanie zajęć | 12.06.2023 – 30.06.2023 | |
Przerwa wakacyjna w zajęciach programowych | 1.07.2023 – 31.08.2023 | |
Czas na zaliczanie zajęć | 1.09.2023 – 30.09.2023 |
Organizacja roku akademickiego 2020/2021:
Rok akademicki 2020/2021 rozpoczyna się 4 listopada 2020 roku i trwa do 30 września 2021 roku. Dzieli się na dwa semestry:
- zimowy – od 4 listopada 2020 roku do 5 marca 2021 roku
- letni – od 8 marca do 30 września 2021 roku.
W roku akademickim 2020/2021 zajęcia programowe (przewidziane w programie kształcenia) odbywają się w następujących terminach:
Semestr |
Data |
|
Inauguracja roku akademickiego w SD |
4 listopada 2020 r. |
|
Zimowy (1) |
Zajęcia programowe |
5.11.2020 – 22.12.2021 |
Przerwa świąteczna (BOŻE NARODZENIE – NOWY ROK) |
23.12.2020 – 6.01.2021 |
|
Zajęcia programowe |
7.01.2021 – 12.02.2021 |
|
Czas na zaliczanie zajęć |
13.02.2021 – 26.02.2021 |
|
1.03.2021 – 5.03.2021 |
||
Letni (2) |
Zajęcia programowe |
8.03.2021 – 2.04.2021 |
Przerwa świąteczna (WIELKANOC) |
3.04.2021 – 5.04.2021 |
|
Zajęcia programowe |
6.04.2021 – 30.06.2021 |
|
Dni wolne od zajęć |
1-3.05.2021 |
|
Zajęcia programowe |
4.05.2021 – 2.06.2021 |
|
Dzień wolny od zajęć (BOŻE CIAŁO) |
3.06.2021 |
|
Zajęcia programowe |
04.06.2021 – 15.06.2021 |
|
Czas na zaliczanie zajęć |
16.06.2021 – 30.06.2021 |
|
Przerwa wakacyjna w zajęciach programowych |
1.07.2021 – 31.08.2020 |
|
Czas na zaliczanie zajęć |
1.09.2021 – 15.09.2021 |
Organizacja roku akademickiego 2021/2022:
Rok akademicki 2021/2022 rozpoczyna się 4 października 2021 roku i trwa do 30 września 2022 roku. Dzieli się na dwa semestry:
- zimowy – od 4 października 2021 roku do 28 lutego 2022 roku
- letni – od 14 marca do 30 września 2022 roku.
W roku akademickim 2021/2022 zajęcia programowe (przewidziane w programie kształcenia) odbywają się w następujących terminach:
Semestr |
Data |
|
Inauguracja roku akademickiego w SD |
4 października 2021 r. |
|
Zimowy (1, 3) |
Zajęcia programowe |
5.10.2021 – 22.12.2021 |
Przerwa świąteczna (BOŻE NARODZENIE – NOWY ROK) |
23.12.2021 – 7.01.2022 |
|
Zajęcia programowe |
10.01.2022 – 18.02.2022 |
|
Czas na zaliczanie zajęć |
21.02.2022 – 25.02.2022 |
|
7.03.2022 – 11.03.2022 |
||
Letni (2, 4) |
Zajęcia programowe |
14.03.2022 – 14.04.2022 |
Przerwa świąteczna (WIELKANOC) |
15.04.2022 – 18.04.2022 |
|
Zajęcia programowe |
19.04.2022 – 29.04.2022 |
|
Dni wolne od zajęć |
2-3.05.2022 |
|
Zajęcia programowe |
4.05.2022 – 15.06.2022 |
|
Dzień wolny od zajęć (BOŻE CIAŁO) |
16.06.2022 |
|
Czas na zaliczanie zajęć |
17.06.2022 – 30.06.2022 |
|
Przerwa wakacyjna w zajęciach programowych |
1.07.2022 – 31.08.2022 |
|
Czas na zaliczanie zajęć |
1.09.2022 – 30.09.2022 |
Zasady oceny
Zasady przeprowadzania oceny śródokresowej Doktorantów obowiązujące w Szkole Doktorskiej „AgroBioTech PhD” w Warszawie
z dnia 30.08.2022
Paragraf 1
Informacje ogólne
- Zgodnie z art. 202 ust. 2 Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478), realizacja indywidualnego planu badawczego (IPB) podlega ocenie śródokresowej w połowie okresu kształcenia określonego w programie kształcenia, tj. po zakończeniu 4 semestru.
- Na wniosek Doktoranta skierowanego do sekretariatu Szkoły i zaakceptowanego przez Radę Szkoły Doktorskiej (RSD) istnieje możliwość przeprowadzenia oceny śródokresowej przed ukończeniem 4 semestru.
- Posiedzenie Komisji ds. Oceny Śródokresowej może odbyć się przy wykorzystaniu narzędzi/urządzeń do synchronicznej interakcji pomiędzy upoważnionymi uczestnikami posiedzenia. W przypadku braku ciągłości połącznia/wystąpienia problemów technicznych uniemożliwiających przeprowadzenie posiedzenia przewodniczący Komisji podejmuje decyzję o przełożeniu posiedzenia Komisji.
- Ocena śródokresowa Doktoranta składa się z następujących elementów:
- oceny ogólnego rozwoju naukowego Doktoranta, w tym opublikowanie artykułów naukowych, zgłoszeń patentowych, uzyskania patentów, prezentacji wyników seminariach instytutowych i/lub na konferencjach naukowych, itp.
- oceny wyników realizacji pracy i poziomu badań naukowych,
- oceny postępów i prawidłowości realizacji zadań badawczych uwzględnionych w IPB, w tym harmonogramu działań związanych z realizacją rozprawy doktorskiej.
- Ocena może również obejmować mobilność i współpracę międzynarodową Doktoranta oraz aktywność w pozyskiwaniu środków finansowych na badania ze źródeł zewnętrznych.
- Ocena śródokresowa przeprowadzana jest w II etapach i obejmuje:
- I etap – ocena przygotowanego przez Doktoranta Raportu z realizacji IPB wraz z opinią promotora (ów) oraz promotora pomocniczego (jeśli został powołany), a w szczególności:
- ocena zadań badawczych niezbędnych do realizacji rozprawy naukowej,
- ocena sposobu realizacji harmonogramu zaplanowanego w IPB w zakresie działań niezbędnych do przygotowania rozprawy doktorskiej oraz ogólnego rozwoju naukowego Doktoranta,
- II etap – rozmowa z Doktorantem, podczas której Doktorant prezentuje postępy z realizacji IPB w formie krótkiego wystąpienia multimedialnego.
- I etap – ocena przygotowanego przez Doktoranta Raportu z realizacji IPB wraz z opinią promotora (ów) oraz promotora pomocniczego (jeśli został powołany), a w szczególności:
- Raport z realizacji IPB (wg załącznika nr 1) podpisany przez doktoranta i promotora, składany jest w sekretariacie Szkoły Doktorskiej w terminie do końca pierwszego tygodnia października roku, w którym odbywa się ocena śródokresowa Doktoranta.
- Do Raportu z realizacji IPB Doktorant zobowiązany jest dołączyć kopię IPB, a także dokumenty potwierdzające aktywności Doktoranta wynikające z IPB (w tym: pierwsze strony prac opublikowanych w trakcie kształcenia w Szkole Doktorskiej, decyzje instytucji o przyznaniu grantu, potwierdzenie kierownika projektu badawczego o uczestnictwie Doktoranta w grancie, numer zgłoszenia patentowego/otrzymania patentu, potwierdzenie uczestnictwa w konferencjach zawierające rodzaj wystąpienia oraz tytuł prezentowanej pracy).
- Ocena śródokresowa kończy się wynikiem pozytywnym albo negatywnym. Wynik oceny wraz z uzasadnieniem jest jawny.
Paragraf 2
Tryb powołania Komisji ds. Oceny Śródokresowej
- Ocena śródokresowa jest przeprowadzana przez Komisję ds. Oceny Śródokresowej. Dyrektor Szkoły Doktorskiej przedstawia propozycje składu poszczególnych Komisji dokonujących ocenę śródokresową, który jest opiniowany i zatwierdzany przez Radę Szkoły Doktorskiej.
- Skład Komisji ustala się odrębnie dla oceny śródokresowej dla co najmniej jednego Doktoranta w terminie do 15. września roku akademickiego.
- W skład Komisji ds. Oceny Śródokresowej wchodzą:
- Dyrektor Szkoły Doktorskiej – jako przewodniczący,
- Osoba posiadająca stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora w dyscyplinie, w której przygotowywana jest rozprawa doktorska, niebędąca pracownikiem Instytutów współprowadzących Szkołę Doktorską,
- Osoba z Rady Szkoły Doktorskiej reprezentująca dyscyplinę naukową, w której przygotowywana jest rozprawa doktorska.
W przypadku, gdy członek Rady Szkoły Doktorskiej jest promotorem ocenianego Doktoranta, dopuszcza się powołanie członka Komisji reprezentującego daną dyscyplinę nie wchodzącego w skład Rady Szkoły Doktorskiej, w tym osobę niebędącą pracownikiem Instytutów współprowadzących Szkołę Doktorską.
- Rada Szkoły Doktorskiej może powołać do prac przy ocenie śródokresowej (w zakresie organizacji przeprowadzanej oceny) innych pracowników naukowych bez prawa głosu, niebędącymi członkami Rady Szkoły Doktorskiej, i zatrudnionych w Instytutach, przy których afiliowani są Doktoranci.
- Promotor i Promotor Pomocniczy nie mogą być członkami Komisji ds. Oceny Śródokresowej.
- Osoby wchodzące w skład Komisji muszą być aktywnymi naukowcami, tj. posiadać udokumentowany dorobek naukowy w danej dyscyplinie, w ramach której realizowana jest rozprawa doktorska.
- Osobie wchodzącej w skład Komisji, zatrudnionej poza podmiotem prowadzącym Szkołę Doktorską, przysługuje wynagrodzenie w wysokości 20% wynagrodzenia profesora.
Paragraf 3
Przebieg oceny śródokresowej
- Przewodniczący Komisji zwołuje posiedzenia wyznaczając terminy i miejsca zebrań o czym informuje Doktoranta i Promotora(ów).
- Raport oceny śródokresowej przygotowany przez Doktoranta podlega ocenie członków Komisji w okresie do 14 dni od przekazania Raportu członkom Komisji (wg załącznika nr 2).
- Przewodniczący Komisji po uzgodnieniu z poszczególnymi członkami proponuje datę rozmowy z Doktorantem, o czym go powiadamia. W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin, miejsce lub sposób przeprowadzenia posiedzenia Komisji może być zmieniony przez Dyrektora Szkoły Doktorskiej, o czym niezwłocznie informuje Doktoranta oraz członków Komisji.
- Obecność Doktoranta na posiedzeniu Komisji, na którym ma się odbyć rozmowa jest obowiązkowa. Usprawiedliwieniem nieobecności może być zwolnienie lekarskie przedstawione najpóźniej w dniu oceny (bądź w szczególnych przypadkach w terminie do 7 dni od wyznaczonej daty posiedzenia Komisji) albo ważne zdarzenie losowe. Wówczas Doktorantowi wyznacza się nowy termin rozmowy z Komisją.
- Nieusprawiedliwiona nieobecność Doktoranta w dniu wyznaczonej rozmowy z Komisją, skutkuje negatywnym wynikiem oceny śródokresowej.
- W czasie rozmowy Doktorant przedstawia stan realizacji IPB, przygotowując 15-20 minutowe wystąpienie w formie prezentacji.
- Po prezentacji Doktoranta, Komisja przeprowadza dyskusję z Doktorantem. Każdy z członków Komisji zadaje Doktorantowi co najmniej jedno pytanie dotyczące treści zawartej w prezentacji lub w Raporcie realizacji IPB. Pytania są dokumentowane w protokole z posiedzenia Komisji.
- Na wniosek Doktoranta i po akceptacji RSD podczas prezentacji Doktoranta i dyskusji może być obecny Promotor.
- Po zakończeniu oceny Raportu Doktoranta oraz rozmowy z Doktorantem, na posiedzeniu niejawnym, tj. bez obecności Doktoranta i osób trzecich (w tym ew. Promotora), Komisja uzgadnia wynik końcowy oceny śródokresowej. Wynik ustalany jest większością głosów w głosowaniu jawnym. Wynik oceny śródokresowej jest pozytywny, jeżeli większością głosów członkowie Komisji wydali opinię pozytywną.
- Komisja podaje wynik oceny jako pozytywny lub negatywny, sporządzając protokół wg załącznika nr 3.
- Bezpośrednio po zakończeniu obrad Komisji, Doktorant jest informowany ustnie przez Przewodniczącego Komisji o wyniku oceny.
- Kopię protokołu z oceny śródokresowej Przewodniczący Komisji przekazuje Doktorantowi oraz Promotorowi, którzy podpisują jego odbiór.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, ogłoszenie wyniku oceny może nastąpić później. Wówczas Przewodniczący Komisji informuje doktoranta oraz członków Komisji o terminie, miejscu i sposobie ogłoszenia oceny.
- Ocena śródokresowa Doktoranta musi być zakończona i ogłoszona w terminie najpóźniej do 3 miesięcy po złożeniu przez Doktoranta Raportu z realizacji IPB.
Paragraf 4
Sposób i kryteria oceny
- Warunkiem przeprowadzenia oceny śródokresowej Doktoranta jest zaliczenie przez niego wszystkich zajęć dydaktycznych objętych obowiązującym programem dla I i II roku kształcenia w Szkole Doktorskiej.
- Ocena śródokresowa ustalana jest na podstawie ocen cząstkowych wystawianych indywidualnie przez każdego członka Komisji. Indywidualna ocena cząstkowa jest pozytywna albo negatywna.
- Otrzymanie pozytywnej oceny cząstkowej w każdym ocenianym zakresie jest uzyskanie od członków Komisji co najmniej dwóch (spośród trzech) pozytywnych indywidualnych ocen cząstkowych z każdego ocenianego kryterium.
- Pozytywna, końcowa ocena śródokresowa musi być wynikiem spełnienia następujących warunków:
- Doktorant terminowo wywiązał się z realizacji wszystkich zadań badawczych zaplanowanych w IPB do końca 4 semestru kształcenia,
- Doktorant wykazał nieznaczne opóźnienie w realizacji działań zaplanowanych w IPB do wykonania w ciągu pierwszych 4 semestrów kształcenia, pod warunkiem, że opóźnienie to jest właściwie udokumentowane i usprawiedliwione. Ta sytuacja dotyczy tylko przypadku, gdy Komisja uzna, że istnieje możliwość uzupełnienia tych niezrealizowanych działań w okresie kształcenia w Szkole Doktorskiej, a dotychczasowa aktywność naukowa i publikacyjna Doktoranta jednoznacznie wskazują na jego zaangażowanie w realizację pozostałych zadań badawczych.
- W przypadku stwierdzenia przez Komisję odstępstw w realizacji IPB, Komisja ustala:
- czy złożone przez Doktoranta wyjaśnienia dotyczące przyczyn nierealizowania planu są należycie uzasadnione oraz czy wskazane działania naprawcze zapewnią realizację planu i umożliwią ukończenie kształcenia w Szkole Doktorskiej w terminie,
- jeżeli ukończenie kształcenia jest możliwe, wynik indywidualnej oceny cząstkowej w danym zakresie może być pozytywny. W takim przypadku, jeżeli ocena śródokresowa będzie pozytywna, Doktorant ma obowiązek przygotowania (po uzgodnieniu z promotorem i jeżeli został powołany promotorem pomocniczym), korekty indywidualnego planu badawczego w terminie 14 dni od dnia otrzymania kopii protokołu oceny śródokresowej.
- Negatywną ocenę śródokresową przyznaje się, gdy Komisja stwierdzi brak postępu w realizacji IPB.
- Zarówno pozytywna, jak i negatywna ocena muszą być uzasadnione.
- Negatywny wynik oceny śródokresowej równoznaczny jest ze skreśleniem z listy doktorantów. Dyrektor Szkoły Doktorskiej dokonuje skreślenia w miesiącu następującym po miesiącu, w którym dokonano oceny śródokresowej.
- Do zadań Komisji oprócz oceny śródokresowej należy również ocena jakości opieki promotorskiej sprawowanej nad Doktorantem.
Paragraf 5
Tryb odwołania Doktoranta od wyniku oceny śródokresowej
- Doktorant może odwołać się od negatywnej oceny śródokresowej do Dyrektora jednostki, w której Doktorant realizuje pracę doktorską w terminie do 7 dni od dnia otrzymania wyników oceny.
- Odwołanie rozpatruje właściwa komisja ds. rozwoju kadry naukowej funkcjonująca przy RN jednostki, w której Doktorant realizuje rozprawę doktorską.
- Po zapoznaniu się z całością dokumentów przeprowadzana jest rozmowa z Doktorantem w celu podjęcia ostatecznej decyzji. Decyzja ta musi zostać podjęta nie później niż 1 miesiąc od daty złożenia odwołania przez Doktoranta.
Paragraf 6
Ocena opieki promotorskiej
- Zgodnie z §15.8 Regulaminu Szkoły Doktorskiej „AgroBioTech PhD”, podczas oceny śródokresowej Doktoranta, Rada Szkoły Doktorskiej dokonuje ewaluacji opieki promotorskiej.
- Ocena dokonywana jest przez członków Rady Szkoły Doktorskiej na podstawie oceny realizacji zadań promotora wymienionych w §10 ust. 8-9 Regulaminu Szkoły Doktorskiej oraz formularza oceny opieki promotorskiej (wzór – załącznik nr 4 i 5).
- W przypadku wątpliwości związanych z opieką promotorską, Rada Szkoły Doktorskiej może zwrócić się do promotora o złożenie wyjaśnień.
- Ocena opieki promotorskiej kończy się wynikiem pozytywnym albo negatywnym.
- Wynik oceny wraz z uzasadnieniem jest podawany do wiadomości Doktoranta oraz Promotora.
- O negatywnej ocenie opieki promotorskiej informowani są Dyrektorzy właściwych Instytutów.
- W przypadku pozytywnej oceny doktoranta i negatywnej promotora, zmiana promotora powinna nastąpić w ciągu trzech miesięcy.
Przewodniczący Rady Szkoły Doktorskiej
/-/ prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak
Terminy oceny śródokresowej 2023 r.
Nr Komisji | Oceniany Doktorant | Termin oceny | Skład Komisji |
---|---|---|---|
Komisja nr 1 | Michał Miłoszewski | 7.11.2023 (czwartek), godz. 10:00 | dr hab. Katarzyna Niemirowicz-Szczytt (SGGW w Warszawie) |
prof. dr hab. inż. Grzegorz Żurek (IHAR-PIB w Radzikowie) | |||
prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak (IBPRS-PIB w Warszawie) | |||
Komisja nr 2 | Jan Piecko | 9.11.2023 (wtorek), godz. 8:00 | prof. dr hab. Adam Figiel (Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu) |
dr hab. Paweł Wójcik (IO-PIB w Skierniewicach) | |||
prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak (IBPRS-PIB w Warszawie) | |||
Komisja nr 3 | Emanowicz Paulina | 14.11.2023 (wtorek), godz. 9:00 | prof. dr hab. Agnieszka Waśkiewicz (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu) |
dr hab. inż. Anna Bzducha-Wróbel (SGGW w Wwrszawie) | |||
prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak (IBPRS-PIB w Warszawie) | |||
Komisja nr 4 | Łukasz Ściubak | 24.11.2023 (piątek), godz. 9:00 | dr hab. inż. Justyna Rosicka - Kaczmarek (Politechnika Łódzka) |
dr hab. Marek Roszko, prof. IBPRS-PIB (IBPRS-PIB w Warszawie) | |||
prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak (IBPRS-PIB w Warszawie) | |||
Komisja nr 5 | Agnieszka Zapaśnik | 10.11.2023 (wtorek), godz. 13:00 | dr hab. inż. Anna Bzducha-Wróbel (SGGW w Wwrszawie) |
dr hab. Edyta Juszczuk-Kubiak, prof. IBPRS-PIB (IBPRS-PIB w Warszawie) | |||
prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak (IBPRS-PIB w Warszawie) |
Terminy oceny śródokresowej (dotyczy 2022r.)
Nr Komisji | Oceniany Doktorant | Termin oceny | Skład Komisji | Wynik oceny |
---|---|---|---|---|
Komisja nr 7 | Justyna Susik | 4.11.2022, godz. 9:00 | 1) dr hab. inż. Małgorzata Wroniak, SGGW w Warszawie 2) dr hab. Marek Roszko, prof. IBPRS, IBPRS-PIB w Warszawie 3) prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak, IBPRS-PIB w Warszawie | Pozytywny |
Komisja nr 3 | Monika Marat | 7.11.2022, godz. 9:00 | 1) dr hab. Julita Rabiza-Świder, prof. SGGW, SGGW w Warszawie 2) prof. dr hab. Grzegorz Żurek, IHAR-PIB w Radzikowie 3) prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak, IBPRS-PIB w Warszawie | Pozytywny |
Komisja nr 5 | Marta Modrzewska | 7.11.2022, godz. 13:00 | 1) dr hab. inż. Magdalena Wirkowska-Wojdyła, SGGW w Warszawie 2) dr hab. Marek Roszko, prof. IBPRS, IBPRS-PIB w Warszawie 3) prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak, IBPRS-PIB w Warszawie | Pozytywny |
Komisja nr 4 | Woszczyk Patrycja | 8.11.2022, godz. 9:00 | 1) Dr hab. Dariusz Sochacki, prof. SGGW, SGGW w Warszawie 2) Prof. dr hab. Anna Nadolska-Orczyk, IHAR - PIB w Radzikowie 3) prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak, IBPRS-PIB w Warszawie | Pozytywny |
Komisja nr 8 | Golonko Aleksandra | 8.11.2022, godz. 13:00 | 1) prof. dr hab. Piotr Witold Koczoń, SGGW w Warszawie 2) dr hab. Marek Roszko, prof. IBPRS, IBPRS-PIB w Warszawie 3) prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak, IBPRS-PIB w Warszawie | Pozytywny |
Komisja nr 2 | Poznański Paweł | 9.11.2022, godz. 9:00 | 1) Prof. dr hab. Beata Hasiów-Jaroszewska, IOR-PIB w Poznaniu 2) Dr hab. Paweł Wójcik, prof. IO-PIB, IO-PIB w Skierniewicach 3) Prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak, IBPRS-PIB w Warszawie | Pozytywny |
Komisja nr 10 | Kanabus Joanna | 10.11.2022, godz. 13:00 | 1) prof. dr hab. inż. Agnieszka Waśkiewicz, UP w Poznaniu 2) dr hab. inż. Marek Kieliszek, SGGW w Warszawie 3) prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak, IBPRS-PIB w Warszawie | Pozytywny |
Komisja nr 6 | Bojarczuk Adrianna | 14.11.2022, godz. 9:00 | 1) dr hab. Hanna Maria Baranowska - UP w Poznaniu 2) dr hab. Edyta Juszczuk-Kubiak, prof. IBPRS, IBPRS-PIB w Warszawie 3) prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak, IBPRS-PIB w Warszawie | Pozytywny |
Komisja nr 9 | Średnicka Paulina | 15.11.2022, godz. 9:00 | 1) dr hab. Ewa Lange, prof. SGGW, SGGW w Warszawie 2) prof. dr hab. inż. Monika Barbara Bronkowska, Uniwersytet Opolski 3) prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak, IBPRS-PIB w Warszawie | Pozytywny |
Komisja nr 1 | Bocian Joanna | 15-27.02.2023 | 1) prof. dr hab. Arkadiusz Kosmala, IGR PAN w Poznaniu 2) dr hab. Robert Maciorowski, prof. IO, IO-PIB w Skierniewicach 3) prof. dr hab. Bożena Waszkiewicz-Robak, IBPRS-PIB w Warszawie | Pozytywny |